DPARSFA数据说明

Submitted by puyunfashi on

DPARSFA大多数文件夹的组织方式为:工作路径\被试名\数据文件。

FunRaw:该文件夹下包含了所有被试扫描数据的DICOM文件。

FunImg:该文件夹下包含了所有被试的功能像NIFTI格式文件,一般情况下,这些文件由DPARSF中的“dcm2nii”功能自动生成。除非特别声明,以FunImg开头的文件夹下存储的都是NIFTI格式文件。

FunImgA:“A”表示时间层矫正。该文件夹下存储了去除前10个时间点并进行了时间层矫正的数据文件。

FunImgAR:“R”表示头动矫正。该文件夹下存储的是在FunImgA文件中数据的基础上进行了头动矫正后的数据文件。

FunImgARC:“C”表示噪声去除(不包括全局信号回归)。该文件夹下存储的是在FunImgAR文件中数据的基础上进行了噪声去除(不包括全局信号回归)后的数据文件。

FunImgARglobalC:“globalC”表示噪声去除(包括全局信号回归)。该文件夹下存储的是在FunImgAR文件中数据的基础上进行了噪声去除(包括全局信号回归)后的数据文件。

FunImgARCovs:存储了在噪声去除的过程中使用的线性回归模型中包含的协变量。

Normaliztion check pictures

Submitted by Ido Ji on

Hi!

I am trying to conduct preprocessing of resting-state fMRI.

Among those steps, I can get "pictures for check normalization"

However, no matter how I reorient images, I couldn't get images that I think ideal.

 

This link shows images that I reoriented and the attained results after normalization.

https://ibb.co/Bz8VFM8

 

However, what I think to be ideal is this picture.

https://ibb.co/3rdgmbZ

 

How can I get it to be ideal images?

 

Thanks!